Czytnik rejestracji czasu pracy

Czytnik RCP z kamerą na karty zbliżeniowe S760

Czytnik rejestracji czasu pracy –  są to urządzenia rejestrujące zdarzenia, czyli datę, godzinę, rodzaj zdarzenia i jego autora. Umieszcza się je najczęściej przy wejściu do firmy, lub w innym miejscu, które zapewnia najlepszy dostęp pracownikom. Instalacja polega na przymocowaniu go do ściany i podłączeniu zasilacza do gniazdka.

Aby ułatwić korzystanie z urządzenia, może one być również podłączone do sieci w firmie (czytnik posiada kartę sieciową), ale nie jest to konieczne do jego prawidłowego działania. Czytniki controlSYS są określane jako stand-alone, co oznacza, że kilka czytników może pracować niezależnie od siebie, nie muszą być połączone ze sobą, ani podłączone do sieci. Ważną zaletą, jest również to, że  w razie konieczności system można w  każdej chwili rozszerzyć o kolejne urządzenia.

Aby pracownicy byli rejestrowani przez czytnik muszą zostać do niego wprowadzeni, można to zrobić poprzez menu czytnika lub oprogramowanie. Rejestracja polega na nadaniu każdemu pracownikowi unikalnego numeru ID i połączeniu go z numerem przekazanej karty lub zarejestrowaniu odcisków palców.

Rejestracja zdarzeń odbywa się poprzez zbliżenie do czytnika karty (karty zbliżeniowe) lub przyłożenia palca (biometria). Większość czytników controlSYS wyposażona jest w klawisze funkcyjne – oznaczają one rodzaj zdarzenia, które są rejestrowane na czytniku. Pracownik wchodząc do firmy wciska klawisz z napisem „Wejście” i przykłada kartę, a wychodząc musi wcisnąć klawisz „Wyjście” i również przyłożyć kartę. Analogiczne rejestrowane są również inne zdarzenia, maksymalnie 8 różnych, czyli wyjścia na przerwę, wyjścia prywatne i wyjścia służbowe. Aby uniknąć przełączania klawiszy funkcyjnych przez pracowników, co często bywa problematyczne, można zastosować zaawansowane czytniki, w których można zdefiniować, o której godzinie domyślne zdarzenie ma się automatycznie przełączyć z „Wejścia” na „Wyjście”. Można również zastosować dwa czytniki, umieszczone po dwóch stronach drzwi. Wówczas odbicia na jednym będą zawsze traktowane jako „Wejście” a na drugim jako „Wyjście”. Niestety traci, się wtedy możliwość rejestrowania innych wyjść, takich jak, np. na przerwę. Po poprawnej weryfikacji, czyli rozpoznania pracownika przez czytnik zostanie on o tym poinformowany komunikatem dźwiękowym lub głosowym.

Informacje o zdarzeniach tzw. logi, są zapisywane w pamięci czytnika, więc są zabezpieczone przed utratą na wypadek przerwy w dostawie prądu.

Często stosowanym rozwiązaniem jest połączenie systemu rejestracji czasu pracy z systemem kontroli dostępu. Oznacza to, że po poprawnej weryfikacji pracownika na czytniku rejestrowane jest odpowiednie zdarzenie i jednocześnie następuje otwarcie drzwi. Większość czytników controlSYS do kontroli dostępu (czyli tych posiadających możliwość podłączenia elektrozaczepu lub zwory elektromagnetycznej) może spełniać również zadanie rejestracji czasu pracy. Takie rozwiązanie pozwala wymusić na pracownikach rejestrowanie wejść i wyjść na czytniku.

Kolejny elementem systemu rejestracji czasu pracykarty zbliżeniowe, o których możesz przeczytać tutaj.

Powiązane

Oprogramowanie zarządzające systemem zliczania czasu pracy Punktualnik 2.0Czytniki do kontroli czasu pracyCzytnik ułatwiający rejestrację kart w systemieTagi RFID Unique, Mifare, HID – karty, breloki, opaski

Nasza witryna wykorzystuje cookies. Dzięki temu możemy dopasować jej zawartość do Twoich potrzeb. Ustawienia akceptacji cookies możesz zawsze zmienić w opcjach Twojej przeglądarki. Dowiedz się więcej o polityce cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close